REGULAMIN KLUBU MALUCHA „SMOCZEK”

§ 1

Klub Malucha „SMOCZEK” jest placówką opiekuńczą dla małych dzieci w wieku od 12 miesięcy do 3 lat (warunkiem przyjęcia jest umiejętność chodzenia dziecka).
W przypadku, gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym istnieje możliwość przyjęcia dziecka w wieku do lat 4.

§ 2

1. Żłobek funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem ustawowych świąt, Sylwestra oraz przerwy urlopowo-remontowej w okresie wakacji, która podawana jest do informacji rodziców odpowiednio wcześniej (przerwa trwa dwa tygodnie).

2. Dyrektor zastrzega sobie prawo do wyznaczenia 4 dodatkowych dni wolnych w ciągu roku, które nie są odliczone od czesnego. Dni wolne podane są na początku roku szkolnego do wiadomości rodziców.

§ 3

Żłobek nie odpowiada za przerwy w pracy spowodowane brakiem mediów: światła, wody, ogrzewania lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających bezpieczną opiekę nad dziećmi.

§ 4

1. Nieobecność dziecka w Klubie Malucha „SMOCZEK” nie zwalnia od obowiązku uiszczenia stałej opłaty miesięcznej, która jest gwarancją zachowania miejsca w placówce.

2. Rodzice przyprowadzają dzieci do godz. 8:20, w przypadku spóźnienia zobowiązani są powiadomić personel przez wiadomość w aplikacji.

3. Kwota za wyżywienie naliczana jest według listy obecności na koniec miesiąca. Obiady zostają odliczone w przypadku zgłoszenia dzień wcześniej do godz. 16:00 nieobecności dziecka.

4. W nagłych przypadkach np. wystąpienia objawów choroby w nocy, rodzic ma możliwość zgłoszenia nieobecności do godz. 7:30. W takim przypadku naliczony zostanie wyłącznie koszt śniadania.

5. Z powodów organizacyjnych rodzice winni informować Dyrektora lub opiekuna grupy
o każdym zachorowaniu dziecka lub innej przyczynie nieobecności dziecka w żłobku .

§ 5

Czas pracy placówki uwarunkowany jest potrzebami środowiska. Żłobek czynny jest w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6:30 do 16:00.

§ 6

1. Organizacje dnia pracy placówki (godziny posiłków i czynności opiekuńczo- wychowawczych) określa ramowy rozkład dnia ustalony przez prowadzącego
z uwzględnieniem wymagań zdrowotnych rozwoju dziecka oraz świadczeń pielęgnacyjnych, opiekuńczych a także żywieniowych.

2. Dzieci mają możliwość z codziennego korzystania z ogrodu żłobkowego z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dziecka.

§ 7

Żłobek organizuje zajęcia dostosowane do wieku dzieci:

- język angielski

- zajęcia ogólnorozwojowe

- zajęcia ruchowe

- zajęcia plastyczne

- zajęcia logopedyczne

- inne według potrzeb grupy

§ 8

Rekrutacje do placówki prowadzi właściciel żłobka, zaznacza sobie ostateczną decyzję
o przyjęciu do Klubu Malucha SMOCZEK. Pierwszeństwo mają dzieci zapisane na cały dzień (powyżej 5 godz.)

§ 9

1. Pracownicy Klubu Malucha SMOCZEK zatrudniani są na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umowy zlecenia.

W żłobku mogą powstać następujące stanowiska pracy:

- właściciel – prowadzący

- opiekunka dziecięca

- woźna (pomoc opiekunki)

- logopeda (zajęcia grupowe, zajęcia indywidualne w razie potrzeby)

- psycholog

- pielęgniarka/położna

- personel pomocniczy - sprzątaczka

2. Organizacja Żłobka i obsada osobowa w Żłobku uwarunkowane są wiekiem dzieci, do których zgodnie z „ustawą żłobkową” przysługuje 1 opiekun na 8 dzieci w przypadku dzieci powyżej 1 roku lub 1 opiekun do 5 dzieci w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.

3. W prywatnym żłobku „Klub Malucha SMOCZEK”, osoby pracujące z dziećmi posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz badania lekarskie.

§ 10

Pracą żłobka kieruje Właściciel, on też sprawuje nadzór nad prawidłowością funkcjonowania placówki.

§ 11

W żłobku tworzy się jedna grupa 24 osobowa (właściciel zastrzega sobie prawo do uzupełniania grupy w przypadku dłuższych nieobecności – pobyt czasowy).

§ 12

1. Rodzice wyrażają zgodę bądź na publikację zdjęć, nagrań radiowych i telewizyjnych z udziałem swojego dziecka na stronach internetowych i w środkach masowego przekazu w celach promocyjno-reklamowych Klubu Malucha „SMOCZEK”.

2. Rodzice zostają poinformowani o monitoringu wewnętrznym i zewnętrznym placówki. Dyrektor umożliwia podgląd sali opiekunom dziecka na terenie żłobka. Dyrektor zastrzega sobie możliwość wyłączenia monitoringu w związku z brakiem mediów lub awarii sprzętu.

3. Powołując się na RODO zabrania się publikacji zdjęć i nagrań ze żłobka na portalach społecznościowych, w internecie, mediach bez zgody Administratora. Rodzice podpisują oświadczenie zbiorowe dotyczące organizacji pracy żłobka wraz z umową.

§ 13

W sprawach, których niniejszy regulamin nie reguluje, obowiązują indywidualne ustalenia między właścicielką Klubu Malucha „SMOCZEK” a Rodzicem.